19 October, 2014

Pulang merantau

Bismillahirrahmanirrahim.


semasa pertemuan pertama dengan Geng Bas Sekolah


Aaahh..penuh sawang. Pedih mata melihat sawang yang semakin membiak. Tiga bulan. Masa yang agak lama. Ruangan putih ini terbiar dari terisi dengan kata-kata dan coretan kehidupan penulis.

Lesu dan layu. Punah ranah. Jeng Kreng.

Semua ada.

Hari ini, satu suara berbisik telingaku,

"Blog kamu sedang memanggil, dimana kamu?"

Bergetar fikiranku, oh, sudah lama aku meninggalkan kamu. Dahulu pernah aku jeritkan, aku akan menulis disini, walau apa pun terjadi. tetapi, kita akan diuji apa yang kita perkatakan. Ujian ini didatangkan dengan kesibukan, hilang idea, malas dan sebagainya.

Oh, aku manusia biasa. Namun, aku perlu cekal menghadapinya.

Insyaallah, doakan aku untuk terus ISTIQAMAH dalam dunia penulisan.

Impian aku, tulisan aku akan diterbitkan dan menjadi BEST SELLER.


23 comments:

  1. Hurm bersawangnya blog ni. Manala tuan tanah ni. Mari tengok2 etep ni.(-..-)"

    ReplyDelete

  2. الخدمات المنزلية بمدينة حائل 0551844053وتشمل اعمال تنظيف المنازل والشقق والفلل ومكافحة الحشرات وتسليك وضغط
    المجاري ومكافحة النمل الابيض ورش الدفان قسم خاص لاعمال العزل وكشف تسربات المياه بحائل


    شركة تنظيف منازل بحائل
    شركة مكافحة حشرات بحائل
    شركة مكافحة النمل الابيض بحائل
    شركة تنظيف بحائل
    شركة تنظيف سجاد بحائل
    شركة تنظيف شقق بحائل
    شركة تنظيف فلل بحائل
    شركة تنظيف مجالس بحائل
    شركة عزل اسطح بحائل
    شركة تسليك مجارى بحائل

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana