03 November, 2010

sajak Aminah Quth Buat Bakal Suaminya

malam semalam aku dok tgk gambar dalam Fb kawan aku, dipendekan cerita aku terjumpa la sajak yang begitu berhaga bagiku dan juga mungkin pada semua sahabat2 aku, yang masih mencari pasangan hidup.Pada mereka yang mempunyai rasa ragu-ragu dan maalah hati yang ketara, aku syorkan amati dan hayati serta dalami sajak ini sedalam-dalamnya, gar mudah dibuat pilihan dan moga-moga menjadi pengubat dalam pemasalahan kehidupan berpasangan.INSYAALLAH



sajak Aminah Quth Buat Bakal Suaminya

sekiranya kita cinta kepada manusia
tak semestinya manusia itu cinta kepada kita
tetapi, sekiranya kita cinta kepada Allah
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya

sekiranya, kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu kepada orang yang mencintai orang yang kita cintai

tetapi, sekiranya kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah

Ya Allah,
andainya dia adalah jodoh yang ditetapkan olehMu untukku
maka, campakkanlah ke dalam hatiku cinta kepadanya adalah keranaMU
dan campakkanlah kedalam hatinya cintakukeranaMU

Namun,
andainya dia bukanlah jodoh yang ditetapkan olehMU untukku,
berikanlah aku kekuatan agar pasrahdalam mengharungi ujian yang KAU berikan kepadaku.
juga

aminah quth


13 comments:

  1. "...sajak yang begitu berhaga bagiku dan juga mungkin pada semua sahabat2 aku, yang masih mencari pasangan hidup..."

    Cewah~ Isma...yang masih mencari pasangan hidup? huhu~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana