26 March, 2012

sembang-sembang

bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah Allah masih lagi memberi aku peluang untuk menikmati anugerah yang di hamparkan kepada semua makhluknya, terutama kita sebagai manusia.

Malam td aku berkesempatan untuk berbual (chatting) dengan junior dari matrik aku dulu.sudah lama kami menghalakan tumpuan ke kerja masing-masing. namun ade juga sekali sekali aku singgah di ruangan penulisan beliau, melihat keadaan semasa, cumanya tidak pula kami berbual. entah, aku pun tidak mengetahuinya.mungkin aku tidak mahu mengganggunya. almaklumla bergelar student medical, selalunya memanjang akan sibuk. berfikiran sebegini merupakan satu kesalahan sebenarnya.tetapi tidak mengapa, akan dibaiki dari semasa ke semasa, insyaallah.

bertanyakan keadaan semasa sudah menjadi lumrah, bila mana tidak bercontackan. dia mencerita perihalnya, aku mencerita perihal aku. selama ini aku tidak perasan, ada satu entrinya yang mengatakan dia ditimpa sakit, tatapi tidak lah sedetial dia menceritakan penyakitnya. au mula menanyakan kepadanya. seperti yang di postkan, dia tidak mahu menceritakan lanjuta akan hal itu. aku membiarkan sahaja. topik by topik baki berborak, tidak sedar hari semakin lanjut, kedua kelopak mata pun sudah mula ingin bercantum, aku menamatkan perbualan kami dengan lafaz salam.

kepada juniorku, moga kamu tabah menghadapi ujian yang melanda diri mu, insyaallah, percayalah, Allah tidak akn menurunkan sesuatu ujian itu kepada umatnya yang tidak mampu. aku yakin dan pasti kamu kuat menghadapinya.
semoga berjaya~
jangan lupa untuk senyum~

ismaryzal ismail
26 mac 2012




7 comments:

  1. syafakallah buat shbat akhi...insyaallah, ujian itu menguji tahap keimanan dan kesabarannya...Allah bersama org2 yg sabar...

    ReplyDelete
  2. tu la, emm insyaallah, moga dia cepat sihat..

    ReplyDelete
  3. :).. mcm kenai ja junior tu? hehehe.. trima kaseh..=)

    ReplyDelete
  4. kenai.. bdk tu comei sgt2 tau.. untungla senior kenai dia.. ahahahaa

    ReplyDelete
  5. ooo...gitu, bagus la senior dia...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana