27 June, 2013

Nasihat dari Bos

Bismillahirrahmanirrahim.

Setalah hampir sebulan aku digelar graphic designer. Alhmdullilah aku hampir berjaya kuasai adobe ilustrator.

Minggu ni ade dua interview. satu yg sudah diketahui 3 minggu lalu, satu lagi secra tiba-tiba. Interview pertama, sememangnya aku tidak layak untuk mengisi jawatan itu, atas sebab aku rabun. Tidak mengapa, hati aku tetap di graphic designer. satu lagiinterview, atas ajakan kawan yang bekerja di situ. Pasific oleochemical.

Aku dalam dilema. Apa yang harus aku lakukan. Naluri hati ini mengajak untuk bawa perkara ini dibawa berbincangn dengan bos, tetapi, akal menyanggahnya. aku memilih untuk diamkan diri. pergi tanpa berita yang formal, sekadar mesej. disini satu kesilapan telah aku lakukan. bila bertembung dua perkara, maka harus ade perbincangan, supaya dapat mencari kejernihan dan tidak mencalar rekod baik sebagai orang baru bekerja.

Bos memanggil untuk berjumpa dalam pejabatnya.

persoalan demi persoalan perlu diungkai. matlamat hidup aku perlu jelas. siapa kamu di masa akn datang. satu nasihat yang perlu untuk aku genggam dan simpan sebaiknya. jangan gopoh dalam berfikir.Jika sudah dapat satu pekerjaan, cuba selaminya dahulu. bukan baru sekejap sudah mula cemuh dan bosan. kita menentukan suka ataupun tidak sesuatu pekerjaan itu. dan bukannya, buat sesuatu itu tanpa ade roh.hanya melepaskan batuk ditangga sahaja.

Betul, aku harus berhati-hati dalam membuat keputusan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana