06 November, 2009

ujian dari NYA


Alhamdulillah..hari ni first day aku dah habis final exam….rasa macn dah bayar hutang satu juta….namun ujian dari MAHA Pencipta bila-bila saja akan datang…jauh dalam genap hati aku rasa sedih, gelisah, bimbang bercampur –campur…entah mengapa aku rasakan final exam kali ini……menyesal mula timbul dalam lubuk hati aku, mengapa la aku tak mengambil peluang keemasan yang dah di berikan, aku sia-siakannya. Biasalah manusia sedah kena baru tergadah, Aku tahu ini merupakan ujian dari ALLAH yang MAHA Mengetahui segalanya. tiada tempat untuk ku melahirkan rasa hiba ini. Aku takut. Takut menjadi fitnah kepada JKM,PMI, PALAPES dll organisasi. Takut kecewakan harapan ibunda dan ayahanda. Mungkin semua ini ada hikmah disebaliknya. Dulu pernah cikgu aku pesan, “ organisasi no 1, akademik bukan no 2”, adakah aku mampu merealisakannya ataupun sekadar salah satu dari retorik untuk mendapatkan popularity murahan.

Kehidupan dikampus banyak mengenangkan aku kembali di zaman matrik dulu. Kami selalu di tekankan dengan ukhwah, akademik, masa dll. Dahaganya aku dengan kemanisan ukhwah dulu. sebulan nak final je, lajnah akademik sibuk menyusun jadual study group, lecture tambahan, kata – kata motivasi. Kat sana kecil senang la nak counter, sini…..

Aku harus muhabahkan diri, mencari dimana silapnya dalam mencari cahaya. Mungkin bacaan al quran aku kurang, ataupun aku ni menbelakangi ibadat – ibadat ALLAH ataupun…entah la

Doa dan tawakal aku panjatkan kepada Ilahi yang MAHA Pengatur segalanya. aku mengharap yang terbaik dariNYA..insyaallah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana