30 September, 2010

hati ku diketuk

hati ku di ketuk lagi...kali ini lebih kencang dari sebelum ini...mengapa?kenapa? selalu hati ku di jentik ketika hati ini sibuk dengan duniawi. mungkin ini adalah ujian dari NYA, supaya aku tidak leka mengingati pada NYA.

apakah yang harus aku lakukan untuk menghindarkan dari perasaan ini. aku thu semua ini gangguan dari syaitan. Ya Allah bantulah aku, aku insan yang lemah untuk menghadapi perkara begini. lontarkanlah dalam hati aku kekuatan seperti kuatnya gunung dipasak pada bumi mu. luruskanlah pada syariatmu..

Wahai hati, jangan lah engkau bergelora sebelum sampai waktunya, ingat Allah, sesungguhnya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang
Wahai hati jagan lah engkau berharap pada yang tidak pasti. tetapkan hatimu pada yang satu.
Wahai hati menangislah sekarang, moga-moga kelak kau akan gembira.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana