20 September, 2010

kuntummu - padanya aku mencari ilham



padanya aku mencari ilham
warnanya menggamit rasa
memberi aku ketenangan
harumnya menjentik tidurku dalam lena
dek hujan dan panas
teguhnya berdiri
menongkat langit
menongkah arus

padanya aku mencari ilham
berayun ke kiri ke kanan
tempat rezeki sang lebah
kuatnya tak diduga
perlunya diratapi

kuntuman membuat kekasihku ceria
dikala ku mengguriskan hatinya
aku tidak mengerti
allah saja yang Maha Mengetahui
cahayamu bagaikan bulan purnama
biar kuntummu menganti air mata
aku sesali
biar kuntummu memadam duka
aku mengerti
kau nyata luar biasa
seribu kali berharga
pengubat jiwa
pemusnah duka
padanya aku mencari ilham








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana