27 February, 2011

penghinaan keatas ulama'

Subhanallah.Itulah ungkanpan yang pertama yang mampu aku bicarakan.terkilan atas apa yang berlaku.Nmapaknya rakyat seduh semakin berani menonjolkan perilaku yang sememangnya diluar pemikiran kita.Cuba kita renungkan.Sanggupkah kita menghina sebegini rupa ulama', dengan menjulang sepanduk sepanjang perjalanan penamaan calon kelmarin.perbuatan sperti ini tidak patut berlaku, namun jika PM sanggup menghina Ulamak dunia, inikan pula rakyatnya. Dunia semakin menghampiri kiamat.Memang benar lah, dunia semakin menghampiri kiamat.tidak bolh dinafikan lagi. Mari kita renungkan gamabr dibawah ini.

sepanduk yang dibawa semasa penamaan calon


sepanduk yang telah diedit.~tok guru nik aziz dan anwar ibrahim

beginikah negara islam yang diwar-warkan oleh PM kita.ulama' dihina sedemikian rupa. Kita kita ingat, ulama' merupakan pewaris kepada nabi. Merekalah menjadi tempat kita merujuk setiap permasalah berkaitan dengan agama. Jika dibuat perbandingan antara abib dan ulama', jika kehilangan abib tidak dirasai, namun jika kehilangna ulama', maka mata-mata dibumi ini akan menangis atas pemergiaannya.Ulamak itu permata yang sukar ditukar ganti dan dicari.




Gambar diatas merupakan gambar PM
Upacara penghormatan dengan meletakkan kalungan bunga di makam Mustafa Kemal Ataturk

Jika kita merujuk fatwa kebangsaan yang telah dibahaskan semasa Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-39 yang bersidang pada 21 Sep 1995 telah membincangkan Istiadat Meletakkan Kalungan Bunga Di Tugu Negara Sempena Hari Pahlawan. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan Negara sempena sambutan Hari Pahlawan adalah sama dengan keputusan yang telah diambil dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang bersidang pada 7 Oktober 1987 iaitu bercanggah dengan Islam dan boleh membawa kepada syirik.

sekarang, apakah tindakan kita terhadap berita yang menyedihkan ini.Adakah kita hanya sekadar mendiamkan diri. Atau hanya menunggu kelibat pimpinan bersuara.Ayuh kita bangkit menentang kezaliman. Marilah kita berdoa agar mereka-mereka ini akan dibukakan hati mereka, sebelum ajal menjelma.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana