05 April, 2011

aku rela

AKU RELA- algebra

Telah kurela nama diri
telah kurela menjadi sasaran
kerana cinta
telah kurela segala tohmahan bermaharajarela
kerana cinta

kerana cinta cinta jua aku berbicara
dengan nada insan terluka
meluah rasa
meluah fakta mencedera jiwa
semuanya kerana cinta

biarku tanggung rasa cinta
asalkan agama selamat akhirnya
yang membantah hanya berfalsafah
kerana bimbang sarapan sarapan harian
dengan menjual nama tuhan
lalu kebenaran disingkirkan

demi hidangan belian pendustaan
namun aku yang sengsara zahirnya
redha telah pun penuhi jiwa
dalam keletihan ini, aku bahagia
kerana pada kebenaran itulah itulah trasa
nikmat syurga

Telah kurela nama diri
telah kurela menjadi sasaran
kerana cinta
telah kurela segala tohmahan bermaharajarela
kerana cinta

kerana cinta cinta jua aku berbicara
dengan nada insan terluka
meluah rasa
meluah fakta mencedera jiwa
semuanya kerana cinta

Hari ini aku persembahkan lagu ini,bukan sekadar menghiburkan hati tapi untuk mengutkan rasa kecintaan ke landasan perjuangan Islam.Baru-baru ni, aku ade keluarkan entri pasal kouta.Memang betullah ape yang aku mendapat maklumat semua ini hanya sandiwara sidia.Semua ni, aku sudah mengagaknya.Atas dorongan dan tiupan semangat dari sahabat-sahabat, aku melangkah dengan pasti, untukmenonjolkan diri sebagai pejuang suara mahasiswa.
Jika kita lihat sirah Rasulullah, penentangan peningkatan Islam lagi mencabar.Nabi dibaling dengan batu, dirancang untuk bunuh dipulau dan lain-lain lagi.
Aku berharap moga-moga, apa yang dia lakukan bukan sahaja terhadap aku malah terhadap lain lain pelajar di universiti ini, Allah akn membalasnya.Dan juga, moga-moga Allah membuka hatinya untuk bertaubat dan kembali kejalan yang benar.
Sekali lagi aku ucapkan terima kasih kepada dia.Walaupun banyak benda yang dia lakukan, aku tidak suka, namun ade benda yang dia mengajar aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana