17 March, 2012

PSM dan dot,dot,dot

bismillahirrahmanirrahim

alhamdulillah, segalam persoaaln yang menjadi kerisauan aku semester lepas terjawab,bila mana aku mengesahkan akan result yang diperoehi. LAhamdulillah syur kepadaMu, telah melembutkan hati-hati pensyarah aku untuk meluluskan semua subjet yang diambil semester lepas terutama subject yang menjadi igauan semua jurusan remote sensing.tidak usahlah untuk aku menyatakan subjek tersebut, biarlah menjadi rahsia kami semua. sudah menjadi satu sistem dalam pengajian di universiti, bila man menjejak kaki ke final year, mereka akn sibuk dengan projek sarjana muda (PSM) ataupun final year  project(FYP).
 
luahan demi luahan di utuskan di media sosial, bukan cemuhan tetapi satu perasan yang ingin dikongsi bersama.tidak kiralah di facebook, twetter ataupun blog(seperti ni).pelbagai istilah difikirkan untuk menggambarkan PSM ini satu tanggungjawab yang perlu dipikul oleh kami. projek siang malam, projek sampai mati dan sebagainya.

semester ini, psm yang dilakukan adalah sambungan dari semester lepas(klu tak tukar tajuk la). usaha yang lebih dan kuat perlu di terapkan pada semester kali ini, ini kerana kali inilah hasil dari kajian ini akan dikeluarkan. betul atau salah itu harus diketepikan dahulu. apa yang penting jalan yang dirancang siap dan mencapai objectif yang di pegang.(kalu salah nk capai macam mana?)

sekarang sudah berakhir minggu keempat. bagaimana psm aku? sungguh sedih bila mana data yang dipohon dari satu agensi kerajaan tidak diluluskan, padahal MoU sudah dimeterai. SV aku menasihatkan agar ditukarkan saja data. aku mangiakan saja.

bersambung..

ismaryzalismail
17/3/2012


2 comments:

  1. lecturer pernah btau, kalau masa buat psm xde masalah tu sebenarnya student tu yang masalah ^^
    insyaallah, moga ada jalan penyelesaiannya...

    sekadar perkongsian...

    "Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya akan dijadikan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya).

    Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas hatinya. Dan (ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukupkan baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang di kehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."
    (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

    Ini ayat seribu dinar namanya, ayat ini diamal oleh seorang hamba yang mendapat hikmat ini dari Nabi Allah Khidhir ketika belayar di laut dengan berkata berkat amal ayat ini hamba itu mendapat kemuliaan dan menjadi raja.

    Ayat ini mengandungi seribu faedah jikalau di amalkan tiap-tiap kali lepas sembahyang sebanyak tiga kali, insya’Allah akan beroleh seribu faedah, barang siapa yang beramal ayat ini Allah taala akan mengadakan baginya jalan keluar dari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.

    ReplyDelete
  2. kepada anonymous~
    terima kasih atas perkongsian.mungkin betul ape yg dicakpkan olrh lecturer,mungkin saya yg sedang mengalami masalah..setelah beberpa slot mndegar mutiara kata dlm majlis ilmu, sy rasa hubungan saya dgn Allah semakin goyah.insyaallah akn saya cuba amalkan apa yg awak utarakan..
    terima ksaih sekali lagi~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana