29 July, 2013

My Best Ramadhan 06

Bismillahiraahmanirrahim

"Berkatalah Aisyah r.ha , Wahai Rasulullah, jika aku berkesempatan bertemu Malam Al-Qadar, apakah yang perlu aku katakan (do'a) ? Bersabda Nabi saw: " Sebutlah do'a " Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan amat suka memberi ampun, maka berikanlah daku keampunan".

segunung terima kasih aku ucapkan kepada semua yang dpat menghadirkan diri. Sememangnya agak sukar untuk berkumpul semua sekali dalam satu-satu masa. Seramai yang datang ini pun, alhmdulillah. Apa boleh buat, yang lain sudah bertaburan mengejar kerjaya dan cita-cita masing-masing.


sekali lagi aku hadir untuk bereunion. Kali ini bersama skuad palapes aku. Susah senang dalam latihan bersama. 3 tahun. agak lama masa bersama. seperti adik beradik. mana tidaknya, layanan jurulatih tiada belah bahagi, sama rata. perempuan ke lelaki ke, sama je.

aku bersyukur, setelah semua bergelar Officer, agak ramai yang telah kembali pada fitrah. Kadang-kadang aku pula yang malu dengan mereka. Entah mengapa.




Betullah, ustaz sering berpesan, jangan kamu berbangga dengan apa yang kamu ada hari ini sehinggakan merendah-rendah orang sekeliling kamu, kerana mungkin suatu hari nanti, mereka lebih tinggi dari kamu.

Beribu-ribu tahniah buat kamu semua. Istiqamahlah. dulu singkat, sekarang labuh, dulu ketat, sekarang longgar. itu perempuan. geng lelaki agak lain sedikit perubahanya. apa yang ketara sangat saiz badan. dulu kurus, sekarang agak berisi. ada yang bukan sedikit berisi, tetapi mendadak naik.
bila jmpe, tiada lain, ini dulu yang dibandingkan. bukan seorang, tetapi hampir kesemua, termasuklah aku.



Tahun ini, dah ramai yang bertukar status. Alhmdulillah, semoga kalian akan mendpat kerahmatan dan dicucuri keberkatan dalam berkeluarga. Andai kata tidak dapat memenuhi undangan kali, aku mohon maaf terlebih dahulu.




aku bila??
insyaallah mohon doa dari kalian pembaca.

ismaryzalismail
20 Ramadhan 1434
29 Julai 2013




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana