27 December, 2013

Pengembaraan novelis bermula

Bismillahirrahmahirrahim

Aku sudah dilamar.

Lamaran untuk menghasilkan sebuah novel.

sudah aku gali benak pemikiran aku, tajuk yang sesuai serta jalan cerita yang boleh aku olah sehinggakan menjadi satu jalan cerita menarik serta di tunggu-tunggu.

Keyakinan dalam dada tidak memuaskan. Bukan apa, hanya berbekalkan secumit idea dari pembacaan beberapa buah novel. Aku takut, baru bab satu, aku sudah berhenti mengarang. Ketandusan idea.

Betul, untuk menjadi seorang yang digelar novelis, tatabahasa, ejaan, perbendaharaan kata dan sebagainya perlu mantap di dada.

Kepercayaan yang dihulurkan kepada aku, aku menggeletar untuk menerimanya. Kepercayaan mereka aku genggam erat. biarpun lambat coretan novel yang akn aku hasilkan, insyaallah, ia akan menjadi kenyataan suatu hari nanti.

Kontroversi Cinta.

Tajuk sementara aku pilih.

Pengembaraan bermula. Sedikit demi sedikit akan aku coretkan di dinding ini.


terima kasih semua. Sokongan, dorongan serta kepercayaan kamu semua akan membantu aku menghasilkan sesuatu yang berlainan nanti. Insyaallah.

Ismarizal Ismail
27 Dis 2013

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. All da best, moga terus menulis..wah x sabar nak baca novel ni. (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. tunggu...

      nnt nak kena buat triler jgk ni...

      Delete
  3. Tajuk sementara yang menarik!

    Teruskan usaha akhi, jangan sesekali berputus asa... kepercayaan yg Bonda Nor bagi, jangan sia-siakan...kita yang bergelar pejuang agama, maka ia satu amanah yang perlu kita perjuangkan melalui bidang penulisan ini, lebih-lebih lagi berbentuk genre novel...

    Saya berpegang pada prinsip: "Ia bukan sekadar novel, tetapi novel tarbiyah, yang memberi impak keindahan agama pada pembaca" :)

    Saya cadangkan akhi baca novel karya A.Ubaidillah, dapat dilihat gaya bahasa penulis rijal. satu lagi, "Salju Sakinah" tulisan Zaid Akhtar yg bagi saya gaya bahasa yg santai tetapi mantap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas sokongan...insyaallah, walau tidak akan menjadi sebuah novel, target ana biarlah ia bermula dengan sebuah cerpen.

      karya a.ubaidillah ade pernah baca sekali..tp klu salju sakinah tu tak pernah baca lagi. masa ia keluar dulu hajat nak jgk beli tapi berlalu gitu jah..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana