03 January, 2014

Kuatkan semangat Teman

Bismillahirahmanirahim.

Ade seorang sahabat, perempuan. Dia bagitahu ingin deactivekan FB. katanya tidak dapat kawal dari gangguan dari teman-teman FBnya yang selalu kacau nya. Tentunya teman-teman lelaki. Bagus juga dia diactive. tapi aku tidak berapa setuju, kerana sekarang para Ustaz pun sudah menjadikan Fb medan dakwah baru mereka. Andai kita diactive, aku risau kita terlepas peluang utuk bersama mereka dalammedan dakwah ini. Betul, ade cara lain untuk berdakwah.Namun, sempatkah kita untuk pergi kepada setiap orang bagi menghantar mesej dakwah.

Di FB, hanya di hujung jari. Hampir seluruh dunia akan baca, lihat apa yang kita postkan. Andai itu jalannya, aku nasihatkan nyahkan pengacau-pengacau itu ataupun cara lain banyakkan post tentang kata-kata nasihat, hadis yang mengatakan kita tidak suka cara mereka lakukan itu.

Insyaallah, aku doakan kamu di lindungi Allah. Allah penjaga yang paling selamat.

Apapu. Keputusan yang kamu lakukan aku sokong. Ini sekadar pandangan dari insan kerdil. 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana