12 February, 2011

penantian sudah berakhir

sanah helwah buat penulis..penantian sudah berakhir. hari ini meningkat lagi bilangan angka umur.
umur aku dah semakin meningkat, dulu ustazah aku ade cakap setiap hari diri kita semakin mendekat alam kubur dan menjauhi alam dunia.masa berlalu tanpa disedari.mata berkelip, jantung berdenyut seiring denan masa yang meninggalkan aku dan kita semua. umur aku sekarang sudah menghampiri senja dewasa, tapi aku tidak merasakan diri ini seperti umur aku.
seperti diri ini merasakan baru dibangku sekolah.

seperti firman ALLAH
" Aku ciptakan jin dan manusia hanya untuk beribadat kepada Ku"

memang betullah begitu,namun sejauh manakah amalan yang telah kita lakukan selama ini.Apakah masa yang telah meninggalkan kita itu bermanfaat kepada Islam.
Jauh dari sudut hati ini, mengenal sepenuhnya apa itu islam.Malangnya nasib diri kita yang digelar Islam warisan.


Sekarang umur aku semakin lanjut. Mungkin sudah sampai masanya aku memikirkan soal rumahtangga.Member kau cakap, sewaktu dialam universiti ini lah masa sesuai untuk mencari mana-mana calon yang difikirkan sesuai untuk dirisik.Tapi yang menjadi masalahnya.................????

Usah la kita berbincang permasalahan ini. mungkin lebih baik aku memikirkan diri ini yang selama ini menyibukkan diri dengan urusan duniawi.Banyak urusan rohani aku sisihkan, tidak mengambil berat dan tidak ambil kisah.Kubur sedang menyeru nama aku, rumah pula menghalau aku pergi. Insyaallah, dengan tunjuk ajar ibu bapa, cikgu-cikgu dan sahabat-sahabat, aku mengenal islam. Terima kasij buat semua.

aku ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada semua rakan taulan dan semua keluarga kau kerna tidak jemu-jemu menyampaikan ucapan sanah helwah.
hari ini, hari aku.esok lusa siapa yang tahu.

1 comment:

  1. haha~ selamat hari lahir tuan. :]

    Moga Allah terus memberi kekuatan untuk istiqamah di atas jalan dakwah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana