02 August, 2011

Ramadhan dan anugerahNYA

Assalamualaikum wbt

Aku mulakan entri kali ini dengan Ahlan wasahlam ya Ramadhan.Sekalung tahniah aku ucapkan untuk kalian dan syukur ke hadrat Ilahi.Alhamdulillah, kali ini masih sempat lagi untuk kita merasai nikmat puasa di bulan yang penuh dengan barakah ini.

Puasa kali ini membawa makna yang berbeza bagi aku.apa tidaknya, puasa sebelum ini, aku berada dalam suasana alam campus.Namun kali, aku berada dlaam alam separuh bekerja.(praktikal).Bersahur dan berbuka puasa di rumah sewa.Memang agak terasa berbeza.Kalau dulu, aku bersiap siap berbuka bersama sahabat-sahabat, kali ini hanya tiga orang.Keriangan bersama sahabat-sahabat agak pudar sedikit.

Tahun ini kedatangan bulan ramadhan aku diuji.Diuji dengan kesihatan yang tidak stabil.Badan aku panas sejuk, batuk, sakit kepala datang tanpa diundnag.Mungkin ini adalah anugerah Allah untuk aku.anugerah supaya lebih mendekatkan diri pada Yang MahaPencipta.Kafarah dosa ini aku terima seluas-luasnya.Lawan tetap lawan.Jika aku layan sakit ini, maka rugilah aku.

"Ya Allalh, ampunkan dosa aku.Rahmati dan permudahkanlah urusan aku tidak kira kecil mahupun besar." Surah Al Insyirah (Asy Syarh) Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan, Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan

Hari untuk pulang semakin hampir.Kerinduan pada keluarga tidak dapt dinafikan lagi.Rindu untuk berbuka bersama, untuk bersahur bersama, untuk memasak dengan ibu kesayangan.
kepingan-kepingan nasihat dan dorongan masih berlegar-legar difikiran aku.Insyallah akan aku tunaikan harapan dengan petunjuk dari Ilahi, insyallah.



Sabar kunci kemenangan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana