28 February, 2014

kalam itu pahala berpanjangan

Bismillahirrahmanirrahim

berkarya bukan senang. keperluan yang cukup dan ulangkaji serta semakan pelbagai sumber. tulisan dari benak hati, dan niat untuk membantu orang perlu disekalikan dalam tulisan. bukan untuk meraih populariti. jadi seperti Hvolate. Nama sebenar tidak diketahui. Nmaun, tulisan dan nukilannya sangat bermakna. Bait-bait tulisannya menjadi inspirasi kepada pembaca.
aku petik kata-kata dari lagenda penulisan, pak samad.

“ setiap karya sastera yang baik pada hakikatnya adalah kisah berkecamuknya fikiran dan pandangan orang yang tidak malu- malu mengakui siapa mereka sebenarnya”.

 cinta fansuri


insyallah. 

suatu hari nanti.

suatu karya perlu sarat dengan mesej bermanfaat, agar dakwah secara tidak langsung dapat diserap dalam diri pembaca. tulisan yang baik adakalanya membuatkan mata-mata tidak dapat lari sehinggalah selesai keseluruhan buku.

Tulisana merupakan satu harta yang amat berharga.Sudah tiba masa kita di kembali kerahmatullah, maka tulisan itulah merupakan harta warisan yang akan mendapat pahala sepanjang masa.

Ya, tulisan ini merupakan amalan  yang pahalanya berterusan mencurah ke atas kita walaupun kita sudah tiada dia sini. Itu bukan tulisan itu yang membawa pembaca ke arah kebaikan.

Dulu, beberapa novel yang pernah aku selak, novel yang membuatkan perkara yang tidak baik.Oh, tidak perlu untuk aku detailkan, cukup sekadar aku katakan, ia tidak molek dan tidak seharusnya untuk membacanya.



tidak dinafikan, komik juga menjadi kegemaran kita. Karyanya hidup, mata tidak dapat mengalih ke arah lain. dari satu bab ke bab lain.

Mari kita semua berkarya. selari dengan zaman sekarang, setiap saat kita boleh luahkan idea. FB, twetter dan sebagainya.


mari kita berkarya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana