25 February, 2014

monolog hati

Bismillahirrahmanirrahim.

Tiap kali menelepon bonda di kampung, soalan yang tidak putus ditnya adalah, kerja macam mana.

Sungguh, hati ini pilu juga. Masakan tidak, teman-teman lain sudah "membayar ganti rugi" kepada ibu bapa mereka, tetapi aku.

Allah, aku merintih pada Mu, permudahkanlah urusan aku, untuk membahagiakan ibu dan bapa aku.

Kerja melawan musuh, bukan kerja yang senang. tapi, bukan semua faham.

kadang-kadang tercetus juga di hati, biarkan sahaja orang-orang lain buat kerja disini, aku pergi sahaja ke tempat lain mencari kerja. kerja yang boleh menhasilkan kewangan.

Kadang-kadang terkesan dengan kata-kata bonda, " along, kan akan sulong, jadi kena la tanggung adik-adik." bagaimana hendak aku penuhi semua itu, hidup diperantauan pun bukan bisa aku hadapi.

Kekuatan kawan-kawan sekeliling membantu.


2 comments:

  1. Rezeki tu ada dimana2 InsyaAllah.
    Menjadi anak yg soleh juga satu cara membalas jasa kedua ibu bapa.
    Buat apa yg mereka redha, Allah pun akan redha juga
    Semoga Berjaya dalam setiap urusan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah, doakan saya.

      cuma kadang-kadang terasa sedih juga, bila tak dpat nak bagi apa2 kat mak ngan ayah serta adik2.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana