03 February, 2010

sesaat memori menyingkap kembali....

alhamdulillah sekian lama jari jemari ini tidak memetik huruf2 di keyboard, baru hari ini kesempatan yang ada...aku gagahkan juga semangat dlam diri ini agr coretan dapat dihasilkan dan dapat dimanfaatkan sesama kita...insyaALLAH

dari timur ke barat, selatan ke utara, dalam tempoh tiga minggu ni kita bibangkitan dengan pelbagai isu...
mungkin isu-isu yang dimainkan oleh pelbagai piahk akan mematangkna kita, diharapkan begitu...mungkin juga perkara ini akan menentukan kita kemana kita akan teruskan langkah kehidupan dan apakah paksi kita...minggu lepas kebanyakan kampus mengadakan pilihanraya...
termenung seketika mengingatkan semasa pilihanraya kat matrik dulu....poster digantung...berkempen, berpidato, namun kemeriahan dikampus lebih mencabar dan lebih bayak isu dimainkan , tidak kira dari segi kebajikan mahasiswa mahupun akademik mahasiswa.
bangganya ku melihat ramai sahabat aku yang menjadi calon, ingin juga aku sertai mereka. tapi ada perkara yang lebih aku perlu utamakan.

dulu kat sekolah rendah, aku pernah ditawarkan utuk menjadi pengawas, fikir punya fikir aku menolak tawaran itu. aku di tawrkan lagi semasa sekolah menengah, tapi ibu bapa aku suruh tumpukan pada pelajara saja. dari tahun 2002-2005 aku lah yg menjadi ketua kelas. mana taknya, time nk wat pemilihan ketua kelas nama aku mesti naik.ake reda je...

di matrikulasi, lebih banyak pendedahan tentang kepimpinan aku perolehi. aku pelajar program dua tahun. tahun pertama aku di jinakkan dengan ajk -ajk setiap program. tahun kedua, aku ditawarkan untuk menjadi calon JPP. seingat aku, pada thun tu lah yang paling berat aku pegang jawatan. mana tak nya, ketua lajnah hal ehwal surau, ketua blok, ketua prktikum, timb. setiausaha, semua kau sapu. alhamdulillah pelbagai ilmu aku pelajari. di kampus aku libatan diri dengan jawatankuasa kolej. dah dua tahun aku sertai.

moga apa yang aku laksanakan akan mendapat keredhoaan Allah. pada ku dengan join benda2 seperti ini akn menjadikan aku ledih matang dan mendapt ramai kenalan.Insyaallah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana