17 March, 2011

doa untuk Pencipta



Ya Allah, kurniakan aku cintaMu dan cinta orang-orang yang mencintaiMu,serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.Ya Allah,sekiranya Engkau ingin pisahkan aku dengan sesuatu, sedangkan ia amat aku cintai, jadikanlah ia ruang untuk cintaMu di dalam diriku. Jangan jadikan cintaku pada yang selain dariMu, mengatasi cintaku padaMu .Ameen~ (Do'a Nabi Daud yang diamalkan oleh Rasulullah saw)
berdoalah selagi mampu, ni kerana, doa itu senjata bagi orang Mukmin.
angkatlah tanganmu, mohon keampunan dariNYA
sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
pohonlah doa yang datang dari benak hati
pasakkan dalam hati

"Ya Allahu Ya Rabbi, Kau pertemukanlah aku dgn pemilik tulang rusuk yg kupinjam ini...Yg mampu mendidikku dan membawaku supaya lebih dekat kepadaMu..Semata2 utk mencari keredhaanMu Ya Allah..Mampu menghadapi saat suka dan duka bersama2..Pemilik hatiku ini nnt dpt menutupi segala kelemahan yg ada pd diriku dan hambaMu yg lemah ini juga dapat berkhidmat dgn menutup segala kekurangan yg ada pd drnya..Panjangkanlah umurku dan umur dirinya agar kami dpt bertemu..Janganlah Engkau biarkan aku sendirian hidup di muka bumi ni mahupun di akhirat..Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui dan aku yakin dgnMu Ya Allah..Aku yakin apa yg Engkau takdirkan adalah yg terbaik buat hamba2Mu..Ya Rabb, permudahkanlah segala urusanku..Amiin Ya Rabbal Alamin"


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana