07 October, 2011

Niqab, sesuai ataupun tidak

bismillahirrahmanirrahim

Sejak dua menjak ini, jari jemari ini agak gatal untuk selalu memetik keyboard.Entah, aku tiada penjelasan yang khusus unutk ini.Biarkanlah ia, menari diatas huruf-huruf, moga-moga lenggokkan tarian ini dapt memberi sedikit sebanyak manfaat kepada yang melihatnya.Insyaallah.

Kali ini aku ingin berkongsi tentang niqab ataupun purdah.Sememangnya pemakaian purdah di IPTA tidak sama sekali membenarkannya.Namun, ade segelintir yang menitik beratkan hal ini, berasa tidak selesa bila mana tidak berniqab dikhalayak ramai.Timbul dalam diri rasa ganjal dan tidak selesa, lebih lagi keadaan ramai lelaki.Ada yang bertanya aku tetang hal ini.Aku diam seribu bahasa.Tidaklah aku arif dalam hal sebegini, namun tidak salahunutk aku mengetahuinya.disini aku ingin kongsikan satu entri yang ditulis oleh seorang ukhti berkaitan dengan niqab ataupun purdah.mungkin mana-mana sahabat yang mempunyai kemusykilan tentang hal ini, dapat cedok sedik manfaatdarinya.Insyaallah.Terima kasih buat ukhti Insyirah dan zaujnya, atas perkongsian ini.

selamat menghayatinya.





ismaryzalismail
7/10/2011


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana