09 December, 2011

masa mencemburi, PSM?

bismillahirrahmanirrahim

saat yang berdetik tidak akan berehat walupun seketika.berhenti waktu walaupun sebentar.terus dan terus berjalan, tidak memperdulikan apa jua rintangan ataupun mehnah jua tribulasi yang datang dari depan mahupun dari belakang adupun dari atas dan bawah. waktu terus berjalan dan berjalan.

PSM ataupun dipanggil FYP sebuah tugasan yang membelenggu pemikiran para pelajar. sebutannya hanya simple sahaja, tiga huruf sahaja, namun dari tiga huruf inilah akan datang tiga ribu persoalan tiga ribu saat hanya berdepan dan berdamping dengan PSM. PSM oh PSM, namamu seindah binaan Taj Mahal, tapi, proses uutk menyiapkan itu seperti hentaman ombak kepantai.sangat dashyat.
Aku yakin dan percaya rata-rata, bila ditanya tentang PSM, muka akan mula berubah. ada yang memaniskan muka dan ade juga masam seribu bahasa.
 sungguh aneh dan sungguh pelik hanya tiga huruf ini boleh  merubah kita yang bergelar mahasiswa dari yang tenang kepada yang tertekan, dan juga tiga huruf ini menjadi penentu kepada semua mahasiswa jalan masa depannya.
Marilahkita sama-sama berjuang untuk menyiapkan apa yang masih perlu di siapkan. masa sungguh mencemburi kita. Minggu untuk pembentangan hampir tiba.sudah kah kita bersedia??

Letaklah pergantungan pada Allah swt setelah mana kita berhempas pulas berusaha menyiapkan semua ini. tidur lewat sudah menjadi rutin semua.bangun diawal pagi.Janganlah pula, tidur lewat untuk menyiapkan ini semua, tetapi pada masa yang sama, subuh ditinggalkan.disaat kita berusaha untuk mengecapi janganlah pula kita leka dan kita alpha, tentang tanggungjawab kita sebagai hamba Allah swt.Bersamalah kita bergerak dalam mengerjakan amalan kita sambil menjalankan tanggungjawab sebagai mahasiswa.
Jom kita mempertingkatkan amalan kita.insyaallah.

 
 
 
ismaryzalismail
9 disember 2011

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana