21 January, 2013

kecelakaan kedua

bismillahirrahmanirrahim

syukur aku panjatkan setinggi-tingginya...

sebentar tadi aku mengalami satu kemalangan. aku dengan moto bertembung dengan sang kancil perempuan. pada aku, sangkancil berada di lorong yang salah untuk membelok ke kiri, aku pula berada di lorong kiri untuk terus. syukur, kerana sempat brek, tetapi, jalanyg sudah di basahi hujan, brek tak dapat mencengkam sepenuhnya. booom. aku melanggar punggung sebelah kiri  sang kancil. aku terbaring di jalan. tangan kanan ku berdarah dengan luka kecil. aku bangun, meluhat apa yg kemungkinan teruk, alhamdulillah tiada apa. hanya di lengan dan di peha terasa pedih-pedih. 

berulang kalai perempuan itu memintak maaf. "apa yg aku perlu lakukan?" Ya Allah, berikanlah aku kesabaran dan kelapangan pemikiran.

"nnt bawa kereta tu elok2, ni baru sedikit", aku bicarakan padanya.
akubiarkannya pergi.

dijalan, apa pun blh berlaku. hati-hatilh sahabat sekalian. 

ismaryzalismail
21 january 2013

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana