24 January, 2013

kerja baru, betul ke ni??

bismillahirrahmnirrahim

bila mana aku menerima satu tawaran untuk menjadi "setiausaha" ataupun pemasaran untk Gemilang Pasti Managemnt, aku terpikir, adakah ini yang aku minta, iaitu sebagai orang pengurusan. mungkin ya, satu ketika dulu, hati ku pernah berkata untk menjadi salah seorang ahli dalam GPM, mnjadi fasilitator dlam consuntalcy serta bergerak sebagai orang pengurusan. ada juga timbul dalam benak pemikiranku unutk sambung pengajiaan dalam bidang pengurusan. aku seorang teknikal, mungkin aku sesuai dalam bidang ini. buat kerja di sebalik tabir.

InsyaAllah, moga kerja yang akan aku usahakan ini dipermudahkan serta akan menjadi satu titik tolak dalam perjalanan aku seterusnya nanti. aku harus kerja keras.

beberapa hari aku di tawarkan dengan kerja ini, "pemuda" mencari seorang s/u untuk YB Salahuddin, untuk mengurus pejabatnya di salah satu kawasan di Johor. Oh, adakah ini kebetulan. mungkin incomenya tidak lah banyak, aku mengharapkan satu keberkatan.

satu titik permulaan yang dilihat sebagai langkah pertama untuk menuju kejayaan sepertimana diimpikan akan terhasil sedikit masa lagi.
ku mohon doa dari kalian pembaca contengan ini, moga-moga apa yg dihajati akan dicapai. terima kasih buat kalian yg sudi menjadikan sekadar tintaku berwadah bacaan tetap kalian.

lagu ini aku tujukan buat kalian~


Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku.

liriknya membuatkan hatiku ceria,bila bersahabat kerana Allah~
mengorak langkah menuju mardhotillah~

ismaryzalismail
24jan2013

1 comment:

  1. "Maka apabila telah ditunaikan solat, bertebaranlah kamu di muka bumi dan carilah kurnia (rezeki) Allah dan ingatlah akan Allah sebanyak-banyaknya, mudah-mudahan kamu berjaya." (al-Jumu'ah: 10)

    Apabila niat bekerja kerana Allah, disulami dengan keikhlasan, kesungguhan dan istiqamah, mudah-mudahan setiap pergerakan kita bermula dari kita keluar rumah, semasa di tempat kerja sehinggalah perjalanan pulang ke rumah dikira sebagai ibadah di sisi Allah. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana