01 April, 2013

Lindungi adik-adikku

bismillahirrahmanirrahim

ade satu perkara yang menjadi kerisauan dalam dada ini adalah berkaitan dengan adik-adik perempuanku. bagaimana mereka akan berhadapan dengan dunia yang penuh fitnah ini. sungguh, aku inginkan yang terbaik untuk mereka. hendak menyekat yang diorang inginkan, perkara sia-sia. ini kerana, ini akan membentuk kerencatan dalam kehidupan mereka.

ade satu status yang di post oleh ustaz zaharuddin,

Beberapa sahabat saya yang bijak berkata "pakaian seseorang muslimah di kampus universiti tidak semestinya mencerminkan pakaiannya setelah bekerja, di universiti pakaiannya mungkin sangat bagus menutup aurat dengan tidak berlebihan berhias tapi bila ada duit sendiri yang bukan sekadar cukup makan, tengoklah nanti". Melalui pengamatan saya, ada benarnya dalam banyak keadaan namun ada yang masih mampu beterusan dengan pakaiannya di kampus atau dengan hanya sedikit sekali perubahan tidak ketara. faktor penting berubah atau tidak adalah SUAMInya dari jenis apa.



memang pedih bila membacanya. diwaktu sekarang pun, aku melihat kegiatannya di luar kawalan, bergaul mesra lelaki dan perempuan tanpa membataskan.

Ya Allah, lindungi lah mereka dari fitnah dunia ini.

kepadaMu, aku memohon, lindungi dan kawali keluarga kami dari terjerumus ke lembah kehinaan dan padanilah kami dengan pasangan yang dapat menolong kami kearah yang lebih baik.

gambar 3 tahun lepas


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana