23 January, 2011

ISLAM diperkotak-katikkan

Align CenterISLAM..PERLU DIJULANG

Semalam aku terbaca satu sidang blog..penulis tersebut ngantakan Islam dihina...terkejut dan teruja unutk mengetahui. Siapakah yang sanggup meletakkan Islam hingga di tahap tu. Adakah muslim ataupun non-muslim. Setelah aku membaca blog tersebut, rupa-rupanya orang islam sendiri memperkotak-katikan islam. Tidak hairan lah klu non muslim menghina ISLAM, klu penganutnya sendiri sanggup berbuat demikian. Terdetik dihati aku, mereka ni seder ataupun tidak apa yang mereka katakan itu. Ataupun, mereka sedar tapi mereka tidak tahu, bilamana berkata begitu, merupkan penghinaan.

Allah ada berfirman dalam surah Al-An'aam, ayat 32, bermaksud:

"dan tiadalah kehidupan dunia itu selain dari main-main dan gurau senda sahaja dan sesungguhnya kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa.Tidakkah kamu memahaminya."

Marilah kita muhasabah diri kita, apa yang kita ungkapkan tiap hari itu betul atau pun merosakakn kesucian ISLAM.Ungkapan yang terpapar di dada akhbar dan media elektronik adalah dari pimpimnan negara kita.Beginakah icon yang perlu kita julang. Tidakkah mereka takutkan azab Allah Marilah kita bernaung dibawah kepimpinan ulamak.

"sesungguhnya yang takut kepada Allah diantara hamba-NYA hanyalah ulamak"
(surah Faathir:28)







2 comments:

  1. memang xptot..sebenarnya orang2 begini takut kehilangan kedudukan dan harta dunia mereka.

    ReplyDelete
  2. itu la...manusia skarang lebih pentingkan harta benda dan pangkat darjah, dari memertabatkan ISLAM. Semoga fitnah dunia ini tidak terkena pada kita...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana