30 March, 2011

KOUTA OH KOUTA

Setelah penat berdiscusion, kami mula mengemas barang-barang unutk balik ke bilik masing-masing. Maklumlah kumpulan ngan perempuan, kena la wat kat arked.
Aku menuruni tangga pejabat dengan hati yang senang tapi fikiran ligat berfikir tentang assignment yang belum tentu dapat siapkan malam ni.Aku terperasan beberapa keping kertas yang ditampal mengenai kouta pengetua.Aku fikir semua nama ini utk yang pergi interview, nama palapes tidak akan ada.Namun, aku terkejut ada satu nama yang di liquid.Keraguan semakin menebal.Dalam firasat aku mngatakan itu nama aku.Nama skuad aku yang lain ade, kecuali yang memang tidak akan meneruskan tinggal di kolej ini.
Memang sah itu nama aku.aku mulakan gelak.Sememangnya 'Dia' nak aku keluar dari kolej ini dan ini. Aku tidak kisah pun.Allah maha kuasa.Kita tengok sejauh mana dia blh sekat aku dan juga rakan -rakan aku yang lain.

Untuk sahabat, janganlah kamu kecut perut denagn tindakkan yang sebegini rupa, Biasalah perjalanan seorang daie, memang dihidangkan dengan onak dan duri, bukannya dihamparkan dengan permaidani merah.







4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana