15 July, 2011

dari isi hati

assalamualaikum wbt

Dalam bersahabat ade saja dugaan yang mendatang.Tidak kiralah dalam keadan senang atau pun susah.Ucapan maaf sering kali di lafazkan.Ada kadangnya boleh diterima tapi peritnya bilamana lafaz maaf tidak diterima.Ya, hanya ucapan maaf bukan cukup untuk merobah segalanya.Tetap, apa lagi yang boleh dilakukan. Kerana kekhilafan yang berlaku, mungkin disebabkan oleh salah faham ataupun ade sang pencucuk dari belakang.

Kawan makan kawan.Kawan tikam belakang.Pelbagai lagi lontaran diluahkan.Apa itu semua.Aku tidak mengerti.Berlapanglah dada dengan apa yang terjadi.Memang perit dan pedih untuk ditelan.Disaat ini, usah ditelah lagi, kemam dan kemam.Sehingga cair.Tidak semua, kita harus telan terus.Ada masanya kita harus kemam dan telan.

Tiada maksud untuk aku melukakan hatimu.Aku akui, dalam akuberbicara ada sahaja aku lalai dengan apa yang aku katakan.Tidak sedari.

Bukan menggunung harapan aku untuk kau memaafkan diri ini.Cuma aku harapkan tiada perasan yang dipendam.Jika harus diluahkan, luahkanlah.aku sedia menerima apa saja tohmahan dan hukuman.

Aku minta maaf sahabat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana