11 July, 2011

kisah di UTHM

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, setelah himpir dua minggu aku berkampung di UTHM untuk majlis istiadat pentaulihan diraja, bagi kadet palapes.Hari ini aku terus masuk kerja, walhal semalam baru je sampai.Rasa penat dan letih badan pun tidak hilang lagi.

Tarikh keramat 9 julai 2011 bagi semua rakyat Malaysia di serata dunia.BERSIH.satu perarakan untuk menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.Namun, aku tidak berkesempatan unutk bersama -sama mereka. 9 Julai merupakan tarikh pentaulihan aku sebagai pegawai muda.Istiadat pentaulihan ini di sempurnakan oleh sultan Johor.Rancangan asal sepatutnya Yang Di pertuan Agong datang, tapi atas sebab tertentu beliau tidak bersama kami.Istiadat yang gilang gemilang ini disertai oleh 12 IPTA, jumlah kadet palapes adalah seramai 1109 orang(klu tak silap).


peluh masuk mata~sebab tu mata tutup, pedih

Apa yang membuatkan aku terkilan adalah, seawal 4 pagi sudah ada keluarga terpacak di padang kawad bagi meyaksikan pentaulihan ini.Walhal kul 8 pagi baru majlis ini bermula.
Tahniah bauat semua pegawai muda.Kesejahtaraan negara menjadi tanggung jawab kita semua.

Satu perkara aku terkilan.Pada malam selepas kami ditauliahkan, kami semua di BERSIHkan pemikiran.aku tidak pasti, mungkin ini pendapat kau sahaja.Ada seorang pegawai ni, cuba untuk memBERSIHkan pemikiran kami dengan isi-isinya berkaitrapat dengan BERSIH.Terkesan apa yang di perkatakan, dia mempertikaikan keadilan Rasullulah terhadap semua isterinya.subhanalllah.dia menggunakan point tersebut untuk menjatuhkan BERSIH.Bagi aku, usahlah kita mempolitikan keadaan.biarlah pemikiran kami bersama kami.BERSIH itu haram atau pun tidak, aku rasa biar lah kami tentukan berdasarkan apa yang kami faham.Semoga Allah memberi petunjuk kepadanya.

Insyaallah, akan aku uploadkan gamabr-gambar yang menarik sepanjang perjalanan kami di UTHM, sebelum bergelar Pegawai Muda.


bahu yang memikul tanggungjawab

~TAHNIAH BAUT SEMUA~


6 comments:

  1. tahniah tuan! semoga menjadi pegawai muda yg terus mmpertahankan agama,bgsa, dan negara..insyaAllah..=)

    ReplyDelete
  2. tabik hormat!congrats tuan for being commissioned!

    ReplyDelete
  3. terima kasih to raihanah, min, aisyah

    insyaallah kena lapor...tapi loni aku still blajar lagi, jadi aku kena lapor kat markas palapes je...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana