30 September, 2011

Bahagian enam(akhir) : Aku bertemu Ainul Mardhiah

bismillahirrahmanirrahim


Pelbagai respon yang aku dapat dari kawan-kawan laki satu kampus dan satu rumah dengan aku. Ada yang kata macam ni, ada yang kata macam tu, ada yang marah, ada yang menyampah ada yang menyokong dan sebagainya bila kisah mimpi aku itu dikongsikan bersama meraka.

Aku sedikit pun tidak kisah tentang apa yang mereka perkatakan, apa yang baik aku ambil dan apa yang tidak elok itu aku tinggalkan dan di jadikan sempadan. Tapi dalam hati kecil aku tetap berkata bahwa mimpi aku itu bukannya mainan tidur semata-mata tapi di dalam terdapat 1001 hikmah nasihat untuk diriku yang bergelar pemuda.

Kenapa nama aku muncul dalam mimpi itu sebagai Syabab b. Abdullah sedangkan ia bukan nama sebenar aku tapi aku mengiyakannya di dalam mimpi tersebut. Aku mesti berjumpa dengan murobbi aku petang nanti untuk ceritakan mimpi aku ini padanya. Mungkin murobbi aku boleh menafsirkannya kerana belaiu merupakan seorang alim yang sangat digeruni kawan dan lawan.

Oooo....begitu ke ustaz...Terima kasih ye ustaz..InsyaAllah saya akan berusaha untuk memperbaiki diri saya ini.

Setelah hampir 2 jam bertemu dan berbicara dengan murobbi aku itu aku mendapat sedikit tafsiran dan petunjuk darinya. Katany mimpi aku itu bukan hanya untuk diriku seorang sahaja tapi untuk mereka yang bergelar "Syabab yakni PEMUDA". Katanya lagi, bersihkan lah diri mu dari segala maksiat, kuatkan lah qiamullaimu, ikhlaskanlah hatimu dan taatlah pada Allah dan Rasul.

InsyaAllah Ainul Mardhiah akan datang bertemu dengan mu lagi untuk menyampaikan pesanan 'isterimu' itu.


ini sajalah perkongsian dari kawan aku yang kini sudah pun setahun bersama "ainul mardhiah"nya. dia diijap kabul pada 28 mei 2010~ 14 jamadilakhir 1432. aku doakan dia dan zaujahnya sentiasa dirahmati mawadah serta sentiasa istiqamah dengan perjuangan menegakkan agama Allah. dengan lafaz sakinah yang di tuturkan moga-moga menjadi pemangkin kepada semua menjadi sepertinya. terima kasih buat akhi zulamirul dan zaujahnya ukhti ummu atas perkongsiannya dan tunjuk ajar selama ini.




aku harapkan dapat berjumpa "ainul mardhiah" yang dicipta kepada aku sebagai pelengkap dan peneman didunia ini untuk pengabdian pada Allah.Insyaallah


2 comments:

  1. ingtkan dah jumpe ainul mardhiahnye..erm sume nk yg terbaik untk dirinya..yg pntg baikkan dr dulu i.allah yg terbaik juge akan dtg buat diri kite..=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana