09 September, 2011

cerita raya aidilfitri

Assalamualaikum wbt

sebelum cerita ini menjadi basi, dek perederan hari mengakhiri bulan syawal, aku ingin kongsikan sedikit cerita, yang berlaku pada diri aku.Raya lepas, alhamdulillah aku sempat berjumpe dengan kesemua "saim-saim" aku di sekolah menengah dulu.walaupu cuti semester tempoh hari begitu panjang, tapi aku sudah di berikan satu contrak untuk mengecat rumah.contark ni seminggu sebelum raya lagi sudah di pertanggungjawabkan.Tidak dapat tidak kena la aku perturutkan.

Bukan aku seorang sahaja yang berhempas pulas menyiapkan semua sudut, tetapi aku memerlukan satu pasukan bantuan untuk mengecat, siap sebelum raya.Allahmdulillah,bahagian luar dan dalam kami siapkan.Namun, ade sedikit sahaja lagi yang belum sempah, tetapi dinding tu lain masa pun boleh dibuat.

Tahun ni kami beraya dengan rumah dicat baru.Begitu tampak perbezaan.Pandangan mata pun sudah menjadi lain.Bertambah keceriaan.Senyuman lebar terukir diwajah kedua ibubapa kami.

Dalam rumah kami perkenakan warna hijau lemon.Kat luar rumah pula warna kuning dan dibingkai-bingkai jendela warna maroon dan putih dijadikan sebagai boder kepada warna maroon.


gambar kami sekeluarga


adik-adik ku


ayahanda dan bonda

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana