03 June, 2011

cerita hujung minggu lepas

SELAMAT PENGANTIN BARU

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup
Dalam melayari bahtera rumahtangga
Ada masa tenang dan masa gelisah
Jangan nafsu diikut melulu
Sabar dan bermaafan itu perlu

Beginilah resam manusia
Tak lari dari ketentuan Ilahi
Suami ketua isteri pembantu
Melangkah hidup saling berpadu
Susah dan senang hadapi bersama
Moga kekal ke anak cucu

Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup

Dalam melayari bahtera rumahtangga
Ada masa tenang dan masa gelisah
Jangan nafsu diikut melulu
Sabar dan bermaafan itu perlu

Beginilah resam manusia
Tak lari dari ketentuan Ilahi
Suami ketua isteri pembantu
Melangkah hidup saling berpadu
Susah dan senang hadapi bersama
Moga kekal hingga ke syurga

Bila dua hati dah terjalin
Selamatlah pengantin kami doakan
Moga redha Allah bersinar selalu
Tanda bermula bahtera hidup
selamat pengantin baru
selamat pengantin baru

Selamat pengantin baru aku ucapkan.Allhmadulillah,hujung minggu lepas aku sempat menghadiri satu walimah sepupu rakan aku di Muar.Jauh aku travel, dari banting selangor ke Muar, Johor.Bilaman aku melihat pengantin yang penuh dengan kecintaan kerana Allah, berdedar hati aku.Terasa ingin juga melangkah kegerbang perkhawinan.Moga Allah mempermudahkan jodoh dan urusanku.

Dalam keletihan drive, sempat la juga aku tangkap gambar, sebagai kenang-kenangan.



dua mempelai


sanak saudara pengantin perempuan


sepupu kepada pengantin perempuan~muzhaffar


tidak disangka, dapat bertemu mereka disini


Makan utk kali kedua, sebelum pulang


kat perhentian pagoh


persiapan sebelum bertolak~panaskan enjin kereta, check air dll

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana