01 June, 2011

Celoteh pagi

assalamualiakum wbt

Alhamdulillah, hari ini sempat jugak untuk aku mewarni ni ruangan putih ini dengan warna kehidupan pengalaman aku.Moga-moga sama-sama kita memuhasabah diri.

Bulan mei sudah pun melabuhkan tirainya.lembaran Jun baru sahaja membuka sayapnya.Semakin hari semakin meningkat usia semakin bertambah, semakin gelombang dosa ataupun pahala menyelinap kedalam tubuh.

Begitu jua bulan Jamadilakhir, tidak sabar meninggalkan kita hanya beberapa hari lagi.Bulan Rejab bakal menyusul tanpa kita sedari.Maka cepat-cepatlah belumba-lumba untuk mengantikan puasa mereka (perempuan sahaja) sebelum terlambat.Dengan datangnya bulan rejab, memberi petanda Ramadhan bulan kekasih sudah dekat.Namun ape pun blh terjadi.Allah lebih Mengetahui.
Semoga Allah memelihara umur kita, agar kita dapt berjumpa kembali bulan yang penuh barakah itu.Mari kita sama-sama mempersiapkan diri, bersedia dengan penuh jitu sebelum Ramadhan, madrasah pentadbiyahan menjelma. Hitunglah diri kita.

Mungkin setakat ini saje celoteh aku kali ini.sekadar unutk memperingatkan diri ini dan juga pembaca, ramadahan sudah hampir.Jadi marilah kita mempersiapkan diri kita semua.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sahabat@sahabiah PMI

.: sahabat utm :.

sahabat nun disana